85Media

Studio graficzne. Identyfikacja wizualna, poligrafia, web design

Identyfikacja

Identyfikacja wizualna inaczej corporate identity / visual identity. Jako przedsiębiorca musisz zadbać o podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki/brandu na rynku na którym działasz. Wizerunek marki określa m.in. ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia ją spośród konkurencji. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji. Wykonujemy całe systemy identyfikacji  jak i poszczególne elementy, poczynając od

  • logo / logotyp
  • kolorystyka
  • krój pisma
  • wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
  • wygląd produktów oraz i ich opakowań,
  • szata zewnętrzna materiałów promocyjnych itd.

W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, którą otrzymuje klient. Jest ona zapisem wzorców prezentacji firmy na zewnątrz i wewnątrz struktur. Księga w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga może obejmować następujące elementy wizualnej identyfikacji firmy

  • symbole firmy (logo, symbole dekoracyjne),
  • kolory firmowe,
  • typografie firmowe,
  • druki firmowe (papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe, rachunki i faktury, inne druki firmowe),
  • wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji), materiałów drukowanych dla celów public relations,
  • ubiór i identyfikatory pracowników,
  • oznakowanie środków transportu,
  • architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży,
  • informacja wizualna (tablice informacyjne zewnętrzne, tablice informacyjne wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne przy/na drzwiach),
  • inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki).