Identyfikacja wizualna inaczej corporate identity / visual identity. Jako przedsiębiorca musisz zadbać o podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki/brandu na rynku na którym działasz. Wizerunek marki określa m.in. ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia ją spośród konkurencji. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji. Wykonujemy całe systemy identyfikacji jak i poszczególne elementy, poczynając od
- logo / logotyp
- kolorystyka
- krój pisma
- wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
- wygląd produktów oraz i ich opakowań,
- szata zewnętrzna materiałów promocyjnych itd.
W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, którą otrzymuje klient. Jest ona zapisem wzorców prezentacji firmy na zewnątrz i wewnątrz struktur. Księga w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga może obejmować następujące elementy wizualnej identyfikacji firmy
- symbole firmy (logo, symbole dekoracyjne),
- kolory firmowe,
- typografie firmowe,
- druki firmowe (papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe, rachunki i faktury, inne druki firmowe),
- wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji), materiałów drukowanych dla celów public relations,
- ubiór i identyfikatory pracowników,
- oznakowanie środków transportu,
- architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży,
- informacja wizualna (tablice informacyjne zewnętrzne, tablice informacyjne wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne przy/na drzwiach),
- inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki).